Aduan dan Maklumbalas Peta Laman

Klinik Kesihatan

Mula dibuka pada bulan Mei 1983, dikenali sebagai Poliklinik Kerajaan Bandar Tun Razak di bawah pentadbiran Jabatan Pesakit Luar (JPL) HKL. Diserap ke JKWPKL&P bersama 12 klinik lain pada Januari 2002 serentak dengan penubuhan JKWPKL&P. Semua penjawatan yang ada di klinik juga diserap ke JKWPKL&P.

Berikut adalah infomasi klinik untuk di hubungi oleh pelanggan:

Klinik Kesihatan Bandar Tun Razak
No. 16-18 Jalan Jujur 3
Bandar Tun Razak
56000 Kuala Lumpur

Tel: 03-91713333
Fax: 03-91731387


Ketua Klinik:

Pakar Perunding Perubatan Keluarga
1. Dr. Nurzeiti Yuslinda Bt Yusof

Pegawai Perubatan Y/M
2. Dr. Rohaniah Bt Zainal


JADUAL PERKHIDMATAN KLINIK KESIHATAN BANDAR TUN RAZAK      

Waktu Operasi Klinik

HARI WAKTU PERKHIDMATAN
ISNIN - KHAMIS 8.00 pagi - 5.00 petang
SABTU, AHAD & CUTI UMUM TUTUP
Pemberian Nombor Panggilan Dan Pendaftaran
ISNIN - KHAMIS 7.30 pagi - 5.00 petang
Waktu Operasi Klinik Infeksi
ISNIN - KHAMIS 8.00 pagi - 5.00 petang
SABTU, AHAD & CUTI UMUM TUTUP

 

Kemudahan/ khidmat yang disediakan:    

  1) Perkhidmatan Pesakit Luar & Pakar Perubatan Keluarga    
  a)    Perkhidmatan Penyakit Kronik    
  b)    Perkhidmatan Berhenti Merokok    
  c)    Perkhidmatan Saringan Kesihatan dan Medical Check Up    
  d)    Perkhidmatan Kesihatan Mental    
  e)    Perkhidmatan Diabetik    
  f)     Perkhidmatan Asma    
  g)    Perkhidmatan Kesihatan Warga Emas dan Remaja    
  h)    Perkhidmatan Saringan Pap Smear/HPV    
  i)     Perkhidmatan Saringan HIV tanpa nama dan Saringan HIV Pra Perkahwinan    
  j)     Perkhidmatan Nasihat Dietetik    
  k)    Perkhidmatan Klinik Infeksi    
  l)     Perkhidmatan Telekonsultasi
m)    Perkhidmatan saringan Peka B40    
       
  2)    Perkhidmatan Sokongan Klinikal    
  a)    Perkhidmatan Patologi 
         [Di hantar ke klinik  kesihatan berdekatan untuk ujian, keputusan akan di email semula kepada pihak klinik.]  
  b)    Perkhidmatan Nasihat Dietetik (Dietitian dari KK Cheras)    
       
  3)    Perkhidmatan Farmasi    
  a)    Perkhidmatan Pendispensan Ubat    
  b)    Perkhidmatan Kaunseling    
  c)    Perkhidmatan Medication Therapy Adherence Clinic (MTAC)    
  d)    Perkhidmatan Program Farmakoterapi Berhenti Merokok    
  e)    Perkhidmatan Tambah Nilai - Ubat Melalui Pos 1Malaysia (UMP 1M)    
  f)     Perkhidmatan Tambah Nilai - Sistem Temujanji & Lain-lain Perkhidmatan    
  g)    Perkhidmatan Drug Information Service (DIS)    
  h)    Aktiviti Penggunaan Ubat Secara Berkualiti (PUB-P)     
         
Cara perkhidmatan ini di berikan kepada orang awam:  
 
Semasa tempoh pasca PKP dan PKPB pelanggan disarankan untuk mendapatkan temujanji melalui telefon , email atau  system temujanji atas talian. Tidak digalakkan datang sendiri ke klinik tanpa temujanji kecuali kes kecemasan. Temujanji juga dijalankan secara sistem temujanji berperingkat dan telefon konsultasi untuk memastikan penjarakan sosial dapat dikekalkan

JABATAN KESIHATAN WILAYAH PERSEKUTUAN KUALA LUMPUR & PUTRAJAYA (JKWPKL&P)
Jalan Cenderasari
50590 Kuala Lumpur

Telefon : 03-22687333
Laman Web : jknkl.moh.gov.my

Paparan Terbaik

Paparan terbaik menggunakan pelayar web Google Chrome, Microsoft Edge, Firefox versi terkini.

Resolusi terbaik  1920 x 1080px untuk Desktop @ Laptop dengan zoom view 100%

Mobile Web

QR-Code dieser Seite

Statistik Pelawat

Hari ini 789

Semalam 455

Minggu Ini 1,244

Bulan Ini 9,313

Keseluruhan 301,027