Aduan dan Maklumbalas Peta Laman

PIAGAM PELANGGAN

  1. Pelanggan akan mula menerima perkhidmatan di Klinik Kesihatan / Farmasi dalam masa 30 minit selepas pendaftaran atau kad diimbas:

    • Klinik Kesihatan

    • Farmasi

    • > 75% Pesakit Luar di Klinik Pergigian Mendapat Rawatan Dalam Masa 30 minit

       

  2. Di Jabatan Kecemasan,pelanggan akan dikategorikan mengikut keutamaan kes kepada berikut:

    • Zon Merah  : Pesakit akan dirawat

    • Zon Kuning : Pesakit akan diperiksa dalam masa 15 minit

       

  3. Sijil Kesihatan dikeluarkan setelah dokumen dan maklumat lengkap diperolehi daripada Syarikat yang memohon dalam masa:

    • 3 hari bekerja (sekiranya produk mempunyai sijil HACCP dari Kementerian Kesihatan).

    • 21 hari bekerja (sekiranya produk tiada sijil HACCP).

       

  4. Sijil Jualan Bebas dikeluarkan kepada Syarikat yang memohon dalam masa 24 jam setelah dokumen dan maklumat lengkap diperolehi.

     

  5. Permohonan lesen / permit BARU dan PEMBAHARUAN lesen / permit akan dikeluarkan dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja dari tarikh permohonan lengkap diterima oleh jabatan.

     

  6. Kawalan pencegahan wabak dalam tempoh 24 jam dari tarikh notifikasi yang diterima bagi semua penyakit berjangkit.

     

  7. Siasatan kes kematian akibat penyakit berjangkit adalah dalam tempoh 24 jam dari tarikh notifikasi diterima.

     

  8. Pengurusan aduan pelanggan direkod dan dimaklumkan penerimaannya dalam tempoh 3 hari bekerja dan dijawab kepada pengadu tentang tindakan yang telah dibuat dalam tempoh masa 14 hari bekerja dari tarikh penerimaan aduan.

     

  9. Pengurusan pembayaran Bil dan Tuntutan dijelaskan dalam tempoh masa 14 hari daripada tarikh pengesahan kelulusan pembayaran.

Image

JABATAN KESIHATAN WILAYAH PERSEKUTUAN KUALA LUMPUR & PUTRAJAYA (JKWPKL&P)
Jalan Cenderasari, 50590 Kuala Lumpur
Telefon : 03-22687333
Laman Web : jknkl[dot]moh[dot]gov[dot]my

PAPARAN TERBAIK

Paparan terbaik menggunakan pelayar web Google Chrome, Microsoft Edge, Firefox versi terkini. 
Resolusi terbaik  1920 x 1080px untuk Desktop @ Laptop dengan zoom view 100%

MOBILE WEB

Image
STATISTIK PELAWAT

Hari ini 15

Semalam 499

Minggu Ini 5,101

Bulan Ini 20,688

Keseluruhan 431,941

Online Hospital Bills Payment

Step 1     Login (https://logon.rhb.com.my/) to RHB Internet Banking.
       
Step 2     Choose 'BillPay' and select 'Open Payment' option to make a one-time payment.
       
Step 3     Key-in and confirm transaction details. To make a one-time bill payment, you will be required to key-in a One Time Password and mutual authenticate the security code sent to your registered mobile number with RHB Bank before your transaction is being processed.
       
Step 4     Upon successful transaction, you'll receive a reference no. with a summary of your transaction. Print your online receipt or copy the transaction reference number for your records.

Details required paying Hospital bills online

  Hospital Account No. Additional Ref. No
1. Hospital Putrajaya Enter RN No. followed by Bill No. and separate them with an   &. Do not enter / or any other characters.

 eg. Enter B00104590&SBBL IP08008290
Enter the full name of the patient.
For example, enter Ali Bin Ahmad.