PIAGAM PELANGGAN
-
Pelanggan akan mula menerima perkhidmatan di Klinik Kesihatan / Farmasi dalam masa 30 minit selepas pendaftaran atau kad diimbas:
-
Klinik Kesihatan
-
Farmasi
-
> 75% Pesakit Luar di Klinik Pergigian Mendapat Rawatan Dalam Masa 30 minit
-
-
Di Jabatan Kecemasan,pelanggan akan dikategorikan mengikut keutamaan kes kepada berikut:
-
Zon Merah : Pesakit akan dirawat
-
Zon Kuning : Pesakit akan diperiksa dalam masa 15 minit
-
-
Sijil Kesihatan dikeluarkan setelah dokumen dan maklumat lengkap diperolehi daripada Syarikat yang memohon dalam masa:
-
3 hari bekerja (sekiranya produk mempunyai sijil HACCP dari Kementerian Kesihatan).
-
21 hari bekerja (sekiranya produk tiada sijil HACCP).
-
-
Sijil Jualan Bebas dikeluarkan kepada Syarikat yang memohon dalam masa 24 jam setelah dokumen dan maklumat lengkap diperolehi.
-
Permohonan lesen / permit BARU dan PEMBAHARUAN lesen / permit akan dikeluarkan dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja dari tarikh permohonan lengkap diterima oleh jabatan.
-
Kawalan pencegahan wabak dalam tempoh 24 jam dari tarikh notifikasi yang diterima bagi semua penyakit berjangkit.
-
Siasatan kes kematian akibat penyakit berjangkit adalah dalam tempoh 24 jam dari tarikh notifikasi diterima.
-
Pengurusan aduan pelanggan direkod dan dimaklumkan penerimaannya dalam tempoh 3 hari bekerja dan dijawab kepada pengadu tentang tindakan yang telah dibuat dalam tempoh masa 14 hari bekerja dari tarikh penerimaan aduan.
-
Pengurusan pembayaran Bil dan Tuntutan dijelaskan dalam tempoh masa 14 hari daripada tarikh pengesahan kelulusan pembayaran.










