- Pelanggan akan mula menerima perkhidmatan di Klinik Kesihatan / Farmasi dalam masa 30 minit selepas pendaftaran atau kad diimbas:
- Klinik Kesihatan
- Farmasi
- > 75% Pesakit Luar di Klinik Pergigian Mendapat Rawatan Dalam Masa 30 minit
- Di Jabatan Kecemasan,pelanggan akan dikategorikan mengikut keutamaan kes kepada berikut:
- Zon Merah : Pesakit akan dirawat
- Zon Kuning : Pesakit akan diperiksa dalam masa 15 minit
- Sijil Kesihatan dikeluarkan setelah dokumen dan maklumat lengkap diperolehi daripada Syarikat yang memohon dalam masa:
- 3 hari bekerja (sekiranya produk mempunyai sijil HACCP dari Kementerian Kesihatan).
- 21 hari bekerja (sekiranya produk tiada sijil HACCP).
- Sijil Jualan Bebas dikeluarkan kepada Syarikat yang memohon dalam masa 24 jam setelah dokumen dan maklumat lengkap diperolehi.
- Permohonan lesen / permit BARU dan PEMBAHARUAN lesen / permit akan dikeluarkan dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja dari tarikh permohonan lengkap diterima oleh jabatan.
- Kawalan pencegahan wabak dalam tempoh 24 jam dari tarikh notifikasi yang diterima bagi semua penyakit berjangkit.
- Siasatan kes kematian akibat penyakit berjangkit adalah dalam tempoh 24 jam dari tarikh notifikasi diterima.
- Pengurusan aduan pelanggan direkod dan dimaklumkan penerimaannya dalam tempoh 3 hari bekerja dan dijawab kepada pengadu tentang tindakan yang telah dibuat dalam tempoh masa 14 hari bekerja dari tarikh penerimaan aduan.
- Pengurusan pembayaran Bil dan Tuntutan dijelaskan dalam tempoh masa 14 hari daripada tarikh pengesahan kelulusan pembayaran.