KLINIK KESIHATAN KG PANDAN

  Klinik Kesihatan Kg Pandan merupakan sebuah klinik fasiliti kerajaan yang berada di bawah Pejabat Kesihatan Daerah Titiwangsa.
 
 
    Ketua Klinik: Klinik Kesihatan Kampung Pandan    
    Pakar Perunding Perubatan Keluarga Jalan Kampung Pandan    
    1.   Dr. Eleza Nazefah Rosli   Kampung Pandan , Cheras    
      55100 Kuala Lumpur    
    Pegawai Perubatan Y/M      
    2.   Dr. Norazida Hassan     Tel: 03-92810272                             
      Fax: 03-92853095    
      Email: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.    
           
  JADUAL PERKHIDMATAN KLINIK KESIHATAN KAMPUNG PANDAN  
  Waktu Operasi Klinik  
  HARI WAKTU PERKHIDMATAN  
  ISNIN - JUMAAT 8.00 pagi - 5.00 petang  
  SABTU, AHAD & CUTI UMUM TUTUP  
  Pemberian Nombor Panggilan Dan Pendaftaran  
  ISNIN - JUMAAT 7.30 pagi - 5.00 petang  
  Waktu Operasi Klinik Infeksi  
  ISNIN - JUMAAT 8.00 pagi - 5.00 petang  
  SABTU, AHAD & CUTI UMUM TUTUP  
           
    Kemudahan/ khidmat yang disediakan:    
    1)    Perkhidmatan Pesakit Luar & Pakar Perubatan Keluarga    
    a)    Perkhidmatan Penyakit Kronik    
    b)    Perkhidmatan Berhenti Merokok dan ketagihan alcohol    
    c)    Perkhidmatan Saringan Kesihatan seperti saringan kanser usus dan Medical Check Up    
    d)    Perkhidmatan Kesihatan Mental    
    e)    Perkhidmatan Diabetik    
    f)     Perkhidmatan Asma    
    g)    Perkhidmatan Kesihatan Warga Emas dan Remaja    
    h)    Perkhidmatan Saringan Pap Smear, HPV dan kanser payudara    
    i)     Perkhidmatan Saringan HIV tanpa nama dan Saringan HIV Pra Perkahwinan    
    j)     Perkhidmatan Nasihat Dietetik    
    k)    Perkhidmatan Klinik TB    
    l)     Perkhidmatan Perawatan Domisiliari    
    m)   Perkhidmatan Klinik Telefon Konsultasi     
    n )   Perkhidmatan pre pregnancy care     
    o)    Perkhidmatan Mesra Klien STI    
    p)    Perkhidmatan ODHA ( orang hidup dengan HIV)    
    q)    Perkhidmatan Pengurusan Kesakitan ( Pain Clinic)    
    r)    Perkhidmatan saringan Peka B40    
       
    2)    Perkhidmatan Ibu dan Anak & Pakar Perubatan Keluarga    
    a)    Kesihatan Ibu Mengandung    
    b)    Kesihatan Kanak – Kanak dan Sains Pemakanan    
    c)    Perkhidmatan Kesihatan Sebelum Mengandung    
    d)    Pasukan Kesihatan Sekolah    
    e)    Lawatan Rumah Ibu Posnatal    
    f)    Lawatan Rumah Kes Risiko Ibu & Anak    
    g)   Lawatan Rumah Kes Cicir Pelalian & Temujanji    
       
    3)    Perkhidmatan Sokongan Klinikal    
    a)   Perkhidmatan Patologi (Di hantar ke klinik  kesihatan berdekatan untuk ujian, keputusan
      akan di email semula kepada pihak klinik)
   
         
    4)    Perkhidmatan Farmasi    
    a)    Perkhidmatan Pendispensan Ubat    
    b)    Perkhidmatan Kaunseling    
    c)    Perkhidmatan Medication Therapy Adherence Clinic (MTAC)    
         - Diabetes MTAC    
         - Respiratory MTAC    
         - RVD MTAC    
    d)    Perkhidmatan Program Farmakoterapi Berhenti Merokok    
    e)    Perkhidmatan Rawatan Therapi Gantian Methadone    
    f)     Perkhidmatan Tambah Nilai - Ubat Melalui Pos 1Malaysia (UMP 1M)    
    g)    Perkhidmatan Tambah Nilai - Sistem Temujanji & Lain-lain Perkhidmatan    
         - Sms, Email, Telefon Dan Ambil    
         - Sistem Pendispensan Ubat Bersepadu (Spub)    
         - Kad Temujanji    
    h)    Perkhidmatan Drug Information Service (DIS)    
    i)     Aktiviti Penggunaan Ubat Secara Berkualiti (PUB-P)    
         
  Cara perkhidmatan ini di berikan kepada orang awam:  
 
Semasa tempoh pasca PKP dan PKPB pelanggan disarankan untuk mendapatkan temujanji melalui telefon , email atau  system temujanji atas talian. Tidak digalakkan datang sendiri ke klinik tanpa temujanji kecuali kes kecemasan. Temujanji juga dijalankan secara sistem temujanji berperingkat dan telefon konsultasi untuk memastikan penjarakan sosial dapat dikekalkan
 
 

 

SILA IMBAS QR KOD UNTUK BUAT TEMUJANJI DI KLINIK KESIHATAN

 

Peta Lokasi: