KLINIK KESIHATAN BANDAR TUN RAZAK

  Mula dibuka pada bulan Mei 1983, dikenali sebagai Poliklinik Kerajaan Bandar Tun Razak di bawah pentadbiran Jabatan Pesakit Luar (JPL) HKL. Diserap ke JKWPKL&P bersama 12 klinik lain pada Januari 2002 serentak dengan penubuhan JKWPKL&P. Semua penjawatan yang ada di klinik juga diserap ke JKWPKL&P.
Berikut adalah infomasi klinik untuk di hubungi oleh pelanggan:

 
 
    Ketua Klinik: Klinik Kesihatan Bandar Tun Razak    
    Pakar Perunding Perubatan Keluarga N0. 16-18 Jalan Jujur 3,    
    1.    Dr. Nurzeiti Yuslinda Bt Yusof       Bandar Tun Razak,    
      56000 Kuala Lumpur    
    Pegawai Perubatan Y/M      
    2.    Dr. Rohaniah Bt Zainal     Tel: 03-91713333    
      Fax: 03-91731387    
      Email:    
         
  JADUAL PERKHIDMATAN KLINIK KESIHATAN BANDAR TUN RAZAK  
  Waktu Operasi Klinik  
  HARI WAKTU PERKHIDMATAN  
  ISNIN - KHAMIS 8.00 pagi - 5.00 petang  
  SABTU, AHAD & CUTI UMUM TUTUP  
  Pemberian Nombor Panggilan Dan Pendaftaran  
  ISNIN - KHAMIS 7.30 pagi - 5.00 petang  
  Waktu Operasi Klinik Infeksi  
  ISNIN - KHAMIS 8.00 pagi - 5.00 petang  
  SABTU, AHAD & CUTI UMUM TUTUP  
           
    Kemudahan/ khidmat yang disediakan:    
    1)    Perkhidmatan Pesakit Luar & Pakar Perubatan Keluarga    
    a)    Perkhidmatan Penyakit Kronik    
    b)    Perkhidmatan Berhenti Merokok    
    c)    Perkhidmatan Saringan Kesihatan dan Medical Check Up    
    d)    Perkhidmatan Kesihatan Mental    
    e)    Perkhidmatan Diabetik    
    f)     Perkhidmatan Asma    
    g)    Perkhidmatan Kesihatan Warga Emas dan Remaja    
    h)    Perkhidmatan Saringan Pap Smear/HPV    
    i)     Perkhidmatan Saringan HIV tanpa nama dan Saringan HIV Pra Perkahwinan    
    j)     Perkhidmatan Nasihat Dietetik    
    k)    Perkhidmatan Klinik Infeksi    
    l)     Perkhidmatan Telekonsultasi    
    m)  Perkhidmatan saringan Peka B40    
       
    2)    Perkhidmatan Sokongan Klinikal    
    a)    Perkhidmatan Patologi
        [Di hantar ke klinik  kesihatan berdekatan untuk ujian, keputusan akan di email semula kepada pihak klinik.]
 
    b)     Perkhidmatan Nasihat Dietetik (Dietitian dari KK Cheras)    
       
    3)    Perkhidmatan Farmasi    
    a)    Perkhidmatan Pendispensan Ubat    
    b)    Perkhidmatan Kaunseling    
    c)    Perkhidmatan Medication Therapy Adherence Clinic (MTAC)    
    d)    Perkhidmatan Program Farmakoterapi Berhenti Merokok    
    e)    Perkhidmatan Tambah Nilai - Ubat Melalui Pos 1Malaysia (UMP 1M)    
    f)     Perkhidmatan Tambah Nilai - Sistem Temujanji & Lain-lain Perkhidmatan    
    g)    Perkhidmatan Drug Information Service (DIS)    
    h)    Aktiviti Penggunaan Ubat Secara Berkualiti (PUB-P)     
         
  Cara perkhidmatan ini di berikan kepada orang awam:  
 
Semasa tempoh pasca PKP dan PKPB pelanggan disarankan untuk mendapatkan temujanji melalui telefon , email atau  system temujanji atas talian. Tidak digalakkan datang sendiri ke klinik tanpa temujanji kecuali kes kecemasan. Temujanji juga dijalankan secara sistem temujanji berperingkat dan telefon konsultasi untuk memastikan penjarakan sosial dapat dikekalkan
 
 

 

SILA IMBAS QR KOD UNTUK BUAT TEMUJANJI DI KLINIK KESIHATAN

 

Peta Lokasi Klinik: